مدلسازی 3DSMAX

وضعیت ثبت نامی جدید : ثبت نام‌ها به اتمام رسیده است
تعداد ظرفیت ثبت نام : 0 نفر

3DS Max یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای مدلسازی سه‌بعدی است که به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله فیلم‌سازی، بازی‌سازی، و طراحی معماری استفاده می‌شود. این دوره 20 سطحی شما را از مفاهیم پایه و آشنایی با ابزارهای ساده شروع کرده و به سمت مدلسازی پیشرفته، ایجاد انیمیشن‌های پیچیده و حتی توسعه ابزارهای سفارشی برای خودکارسازی فرآیندهای مدلسازی هدایت می‌کند. هر سطح بر تقویت مهارت‌های شما تمرکز دارد و شما را برای تبدیل شدن به یک مدل‌ساز حرفه‌ای آماده می‌سازد.

 

سطح 1: آشنایی با محیط 3DS Max و ابزارهای اولیه

  • آشنایی با رابط کاربری 3DS Max
  • ایجاد اشکال ساده مانند Box، Sphere، Cylinder
  • استفاده از ابزارهای اولیه مدلسازی
  • یادگیری نحوه حرکت و چرخش دوربین در محیط
  • انجام تغییرات اولیه در اندازه، مقیاس و موقعیت اشیا
  • آشنایی با ابزارهای ترانسفورم (Move, Rotate, Scale)
  • مدیریت نماها (Views) و پنجره‌های دید
  • ذخیره و باز کردن فایل‌های پروژه
  • استفاده از میان‌برهای اصلی برای افزایش سرعت کار
  • آشنایی با مفهوم ساختار سلسله مراتبی در اشیا

 

سطح 2: ایجاد مواد و تنظیمات نورپردازی پایه

  • ایجاد مواد ساده و تنظیم رنگ‌ها و بافت‌های پایه
  • آشنایی با پنجره Material Editor
  • تنظیم نورهای پایه و بررسی تاثیر نور در صحنه
  • استفاده از نورپردازی استاندارد (Omni, Spot, Direct)
  • ایجاد سایه‌های ساده برای اشیا
  • تنظیمات پایه برای رندر گرفتن صحنه
  • آشنایی با ابزارهای نورپردازی محیطی
  • اعمال مواد به اشیا و مشاهده نتیجه در رندر
  • استفاده از موتور رندر داخلی 3DS Max
  • ذخیره خروجی‌های رندر به عنوان تصاویر یا فایل‌های ویدیویی

 

سطح 3: استفاده از Modifiers برای مدلسازی پیچیده‌تر

  • آشنایی با اصلاح‌گرها (Modifiers) در 3DS Max
  • استفاده از Modifiers برای تغییر شکل اشیا
  • استفاده از ابزارهای مثل Bend، Twist، Taper
  • ترکیب Modifiers برای ایجاد اشکال پیچیده‌تر
  • یادگیری نحوه استفاده از Edit Poly برای مدلسازی پیشرفته
  • مدیریت Sub-Objects در مدل‌ها
  • تغییر جزئیات مدل با ابزارهای Edit Poly
  • استفاده از ابزارهای Select and Scale در لایه‌های مختلف
  • تنظیم جزئیات هندسی برای اشیا پیچیده
  • مدیریت تاریخچه Modifiers و تغییرات اشیا

 

سطح 4: ایجاد صحنه‌های ساده و کار با دوربین

  • ایجاد صحنه‌های ساده با چندین شیء
  • مدیریت چندین شیء در یک صحنه
  • اضافه کردن دوربین به صحنه برای ایجاد دیدگاه‌های مختلف
  • تنظیمات دوربین برای کنترل بهتر نمایش صحنه
  • یادگیری ابزارهای تنظیم فاصله و زوایای دوربین
  • چیدمان اشیا در صحنه به صورت متقارن
  • تنظیمات اولیه حرکت دوربین در صحنه
  • مدیریت نورها و دوربین‌ها به صورت همزمان
  • انجام رندرهای سریع برای تست صحنه
  • کار با ابزارهای Viewport برای بهبود نمایش صحنه

 

سطح 5: آشنایی با UV Mapping و متریال‌های چندگانه

  • آشنایی با مفهوم UV Mapping برای اعمال بافت
  • استفاده از ابزارهای Unwrap UVW برای اعمال بافت
  • مدیریت چندین متریال برای یک شیء
  • ایجاد متریال‌های چندگانه برای سطوح مختلف اشیا
  • استفاده از ابزارهای UVW Mapping برای تطبیق بافت‌ها
  • تنظیمات UV برای اشیاء پیچیده‌تر
  • آشنایی با تکنیک‌های پیشرفته‌تری برای UV Mapping
  • اعمال متریال‌های مختلف به لایه‌های مختلف یک شیء
  • بررسی تاثیر UV Mapping در رندر
  • آماده‌سازی فایل‌های UV برای ویرایش در نرم‌افزارهای خارجی

سطح 6: مدلسازی پیشرفته با Spline و Edit Poly

  • استفاده از ابزارهای Spline برای ایجاد اشکال منحنی
  • مدلسازی با استفاده از Edit Poly برای ایجاد جزئیات بیشتر
  • ایجاد مدل‌های پیچیده‌تر با ابزارهای Cut و Extrude
  • مدیریت گوشه‌ها و لبه‌های مدل‌ها برای جزئیات بیشتر
  • آشنایی با تکنیک‌های Modelling در سطح میانی
  • استفاده از ابزارهای Edge، Vertex و Face برای بهبود مدل‌ها
  • ترکیب اشکال ساده با استفاده از Spline و Modifiers
  • ایجاد اشکال سه‌بعدی از مسیرهای دو‌بعدی
  • استفاده از ابزار Loft برای ایجاد مدل‌های پیچیده
  • پیاده‌سازی تغییرات دقیق بر روی مش‌ها و لبه‌های مدل

 

سطح 7: متریال‌های پیچیده و نقشه‌های بافت

  • ایجاد متریال‌های پیچیده‌تر با استفاده از نقشه‌های بافت
  • استفاده از Normal Map و Bump Map برای افزودن جزئیات به متریال
  • ترکیب متریال‌ها برای ایجاد سطوح واقعی‌تر
  • استفاده از Specular Map برای کنترل انعکاس‌ها
  • مدیریت پیچیدگی‌های بافت‌ها و نقشه‌های چندگانه
  • استفاده از ابزارهای ترکیب برای ایجاد متریال‌های چندلایه
  • پیاده‌سازی تکنیک‌های Transparency و Opacity
  • تنظیمات Reflection و Refraction برای ایجاد سطوح شفاف
  • استفاده از ابزارهای UVW Unwrap برای بافت‌های پیچیده‌تر
  • اعمال تغییرات دقیق‌تر در Material Editor

 

سطح 8: تنظیمات پیشرفته نورپردازی

  • تنظیم نورپردازی پیچیده‌تر با استفاده از چندین منبع نور
  • استفاده از نورهای محیطی برای بهبود کیفیت رندر
  • تنظیمات Shadows و Cast Shadows برای ایجاد سایه‌های واقعی‌تر
  • استفاده از IES Light برای شبیه‌سازی نورپردازی طبیعی
  • پیاده‌سازی نورهای داخلی و خارجی در صحنه
  • استفاده از نورپردازی HDRI برای شبیه‌سازی نور محیط
  • تنظیمات نورپردازی شب و روز
  • مدیریت بازتاب‌ها و شکست نور در صحنه
  • بهینه‌سازی تنظیمات نور برای کاهش زمان رندر
  • ترکیب نورپردازی با متریال‌های شفاف و بازتابی

 

سطح 9: رندر با موتورهای V-Ray و Corona Renderer

  • آشنایی با موتورهای رندر مختلف مانند V-Ray و Corona Renderer
  • تنظیمات رندر با کیفیت بالا برای پروژه‌های حرفه‌ای
  • مدیریت تنظیمات نور و سایه‌ها در V-Ray
  • تنظیمات GI (Global Illumination) برای رندر واقع‌گرایانه
  • استفاده از Corona Renderer برای رندرهای سریع و باکیفیت
  • تنظیمات پیشرفته نورپردازی و بازتاب‌ها در موتورهای رندر
  • استفاده از متریال‌های V-Ray برای واقع‌گرایانه‌تر کردن صحنه‌ها
  • بهینه‌سازی زمان رندر با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته
  • مدیریت سایه‌ها و بازتاب‌ها در رندرهای داخلی و خارجی
  • ذخیره و بهینه‌سازی خروجی‌های رندر برای پروژه‌های بزرگ

 

سطح 10: انیمیشن ساده برای اشیاء

  • ایجاد انیمیشن‌های ساده برای اشیا
  • استفاده از Keyframes برای ایجاد حرکت
  • تنظیم حرکت دوربین و اشیا به صورت هماهنگ
  • آشنایی با Timeline و مدیریت کلیدهای انیمیشن
  • پیاده‌سازی حرکات ساده مانند چرخش و جابه‌جایی
  • تنظیم سرعت و زمان‌بندی انیمیشن‌ها
  • مدیریت مسیر حرکت اشیا در صحنه
  • ایجاد انیمیشن‌های ساده برای تعاملات اشیاء
  • ذخیره و خروجی گرفتن از انیمیشن‌های ابتدایی
  • استفاده از ابزارهای پیش‌نمایش برای مشاهده حرکت اشیا

سطح 11: مدل‌سازی کاراکتر و ایجاد ریگ ساده

  • مدل‌سازی کاراکترهای انسان و حیوان
  • ایجاد ریگ‌های ساده برای کاراکترها
  • مدیریت جزئیات صورت و بدن در مدل‌سازی کاراکتر
  • پیاده‌سازی تکنیک‌های Modelling برای ساخت اندام‌ها
  • تنظیم مفاصل و اسکلت کاراکتر برای انیمیشن
  • ایجاد ریگ‌های اولیه برای حرکت ساده
  • استفاده از ابزار Skin برای پیاده‌سازی حرکت عضلات
  • تنظیم و اصلاح رندرهای کاراکتر با استفاده از نورپردازی مناسب
  • ایجاد مش‌های دقیق برای مدل‌سازی کاراکتر
  • مدیریت لایه‌های مدل‌سازی برای بهبود جزئیات

 

سطح 12: انیمیشن پیچیده‌تر و استفاده از کلیدهای انیمیشن

  • ایجاد انیمیشن‌های پیچیده‌تر برای کاراکترها
  • مدیریت کلیدهای انیمیشن برای حرکت‌های دقیق‌تر
  • استفاده از سیستم‌های فیزیکی برای پیاده‌سازی حرکت
  • تنظیم و مدیریت حرکت‌های پیچیده مانند راه رفتن و دویدن
  • پیاده‌سازی انیمیشن‌های ترکیبی با استفاده از Keyframes
  • بهینه‌سازی حرکت کاراکترها با ابزارهای پیشرفته
  • استفاده از ابزارهای Dynamics برای حرکت اشیاء و کاراکترها
  • پیاده‌سازی انیمیشن‌های فیزیکی با سیستم‌های Rigid Body
  • استفاده از ابزارهای Constraints برای تنظیم حرکات دقیق
  • ایجاد خروجی‌های انیمیشن با کیفیت بالا

 

سطح 13: شبیه‌سازی Hair & Fur و Cloth

  • استفاده از ابزارهای Hair & Fur برای ایجاد مو و خز
  • شبیه‌سازی پارچه‌ها با استفاده از ابزار Cloth
  • مدیریت و تنظیم پارچه‌های متحرک در صحنه
  • ایجاد موهای واقع‌گرایانه برای کاراکترها
  • پیاده‌سازی دینامیک‌های Cloth در انیمیشن‌ها
  • تنظیمات جزئی برای کنترل بهتر حرکت پارچه
  • مدیریت بافت‌ها و جزئیات در Hair & Fur
  • تنظیم زمان‌بندی و تعامل Hair & Fur با دیگر اشیاء
  • شبیه‌سازی پیچیدگی‌های فیزیکی پارچه و لباس
  • استفاده از ابزارهای اصلاح‌گر برای بهبود جزئیات Cloth

 

سطح 14: ایجاد محیط‌های پیچیده با لنداسکیپ و Vegetation

  • استفاده از ابزارهای لنداسکیپ برای ساخت محیط‌های طبیعی
  • مدل‌سازی گیاهان و درختان با استفاده از ابزارهای Vegetation
  • تنظیم و مدیریت صحنه‌های بزرگ با جزئیات بالا
  • پیاده‌سازی لنداسکیپ‌های پیچیده برای محیط‌های طبیعی
  • مدیریت لایه‌های محیطی برای بهینه‌سازی صحنه
  • استفاده از ابزارهای Scatter برای پخش گیاهان و اشیا
  • ایجاد کوه‌ها، دره‌ها و محیط‌های طبیعی دیگر
  • استفاده از بافت‌های طبیعی برای محیط‌های وسیع
  • مدیریت نورپردازی و رندر صحنه‌های لنداسکیپ
  • ترکیب چندین موتور رندر برای ایجاد محیط‌های پیچیده

 

سطح 15: کار با سیستم‌های پارتیکل و افکت‌های ویژه

  • آشنایی با سیستم‌های پارتیکل در 3DS Max
  • ایجاد افکت‌های ویژه مانند باران، آتش و دود
  • مدیریت سیستم‌های پارتیکل برای ایجاد افکت‌های فیزیکی
  • تنظیمات پیچیده برای کنترل مسیر حرکت پارتیکل‌ها
  • استفاده از ابزارهای فیزیکی برای شبیه‌سازی واقع‌گرایانه
  • ترکیب سیستم‌های پارتیکل با دیگر ابزارهای انیمیشن
  • ایجاد افکت‌های جادویی و سینمایی با پارتیکل‌ها
  • مدیریت حجم زیادی از پارتیکل‌ها در صحنه‌های بزرگ
  • استفاده از ابزارهای رندر برای بهبود کیفیت پارتیکل‌ها
  • پیاده‌سازی افکت‌های ویژه برای پروژه‌های حرفه‌ای

سطح 16: مدل‌سازی سخت‌افزار و ماشین‌آلات صنعتی

  • مدل‌سازی سخت‌افزارهای پیچیده و ماشین‌آلات صنعتی
  • ایجاد مدل‌های دقیق فنی برای پروژه‌های مهندسی
  • مدیریت جزئیات دقیق در قطعات و تجهیزات
  • استفاده از ابزارهای مهندسی برای ساخت مدل‌های صنعتی
  • ایجاد مدل‌های سه‌بعدی برای دستگاه‌ها و تجهیزات فنی
  • مدیریت لایه‌های مختلف در مدل‌سازی ماشین‌آلات
  • استفاده از ابزارهای دقیق اندازه‌گیری برای ساخت قطعات
  • مدل‌سازی پیچیدگی‌های فنی مانند چرخ‌دنده‌ها و موتورهای صنعتی
  • آماده‌سازی مدل‌ها برای رندرهای دقیق فنی
  • پیاده‌سازی روش‌های پیشرفته برای بهینه‌سازی مدل‌های صنعتی

 

سطح 17: ایجاد محیط‌های واقع‌گرایانه با V-Ray و Corona Renderer

  • استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در V-Ray و Corona Renderer
  • ایجاد محیط‌های واقع‌گرایانه برای پروژه‌های حرفه‌ای
  • مدیریت نورپردازی و سایه‌های دقیق در صحنه‌های واقع‌گرایانه
  • ترکیب چندین منبع نور برای ایجاد محیط‌های داخلی و خارجی
  • استفاده از متریال‌های پیچیده برای ایجاد بازتاب‌ها و شکست‌های نور
  • تنظیمات پیشرفته در موتورهای رندر برای بهینه‌سازی کیفیت
  • پیاده‌سازی تکنیک‌های رندرینگ با استفاده از HDRI
  • استفاده از ابزارهای V-Ray برای بهینه‌سازی زمان رندر
  • مدیریت پست‌پروسسینگ برای بهبود رندرهای واقع‌گرایانه
  • پیاده‌سازی تنظیمات واقع‌گرایانه در Corona Renderer

 

سطح 18: کار با سیستم‌های رندرینگ شبکه‌ای

  • استفاده از سیستم‌های رندرینگ شبکه‌ای برای پروژه‌های بزرگ
  • مدیریت و هماهنگی چندین سرور رندر برای بهینه‌سازی زمان
  • پیاده‌سازی رندرینگ توزیع‌شده برای صحنه‌های بزرگ
  • مدیریت پروژه‌های رندرینگ شبکه‌ای برای خروجی‌های حرفه‌ای
  • استفاده از ابزارهای رندرینگ شبکه‌ای مانند Backburner
  • بهینه‌سازی تنظیمات رندر برای کاهش زمان پردازش
  • مدیریت فایل‌های سنگین و صحنه‌های پیچیده در رندرینگ
  • همکاری با تیم‌های بزرگ برای مدیریت رندر پروژه‌های پیچیده
  • پیاده‌سازی تکنیک‌های بهینه‌سازی رندر برای پروژه‌های سنگین
  • مدیریت ارتباطات بین سیستم‌های رندرینگ شبکه‌ای

 

سطح 19: توسعه اسکریپت‌های MaxScript برای خودکارسازی

  • استفاده از MaxScript برای خودکارسازی وظایف تکراری
  • ایجاد اسکریپت‌های سفارشی برای بهبود فرآیندهای مدلسازی
  • مدیریت ابزارهای مختلف با استفاده از MaxScript
  • برنامه‌نویسی ساده برای انجام تغییرات خودکار در صحنه‌ها
  • پیاده‌سازی اسکریپت‌های پیچیده برای بهینه‌سازی پروژه‌ها
  • استفاده از MaxScript برای مدیریت اشیاء و نورپردازی
  • ایجاد ابزارهای سفارشی برای مدل‌سازی سریع‌تر
  • توسعه اسکریپت‌های مفید برای مدیریت صحنه‌های پیچیده
  • یادگیری اصول برنامه‌نویسی برای MaxScript
  • ایجاد راهکارهای خودکار برای انجام وظایف پیچیده

 

سطح 20: طراحی و توسعه ابزارهای سفارشی برای 3DS Max

  • طراحی و توسعه ابزارهای سفارشی برای استفاده در 3DS Max
  • ایجاد پلاگین‌های سفارشی برای بهینه‌سازی فرآیندها
  • مدیریت توسعه نرم‌افزارهای سفارشی برای تیم‌های مدل‌سازی
  • پیاده‌سازی ابزارهای جدید برای بهبود کارایی تیم
  • همکاری با توسعه‌دهندگان برای ایجاد ابزارهای پیشرفته
  • استفاده از MaxScript و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه ابزارها
  • بهینه‌سازی فرآیندهای داخلی برای تیم‌های بزرگ
  • توسعه ابزارهای تخصصی برای پروژه‌های خاص
  • آموزش تیم‌ها برای استفاده از ابزارهای سفارشی
  • مدیریت و نگهداری ابزارهای سفارشی برای پروژه‌های آینده
اطلاع رسانی ها
پیام ها