دسته اول: مبتدی (سطح 1 تا 5)
- سطح 1: آشنایی با محیط Unreal Engine، ایجاد پروژههای ساده، استفاده از ابزارهای اولیه مانند Blueprint.
- سطح 2: مدلسازی اولیه با ابزارهای داخلی Unreal Engine یا نرمافزارهای خارجی (مانند 3ds Max، Maya).
- سطح 3: ایجاد مواد (Material) ساده، تنظیم نورپردازی، استفاده از افکتهای بصری اولیه.
- سطح 4: برنامهنویسی با Blueprint برای ایجاد منطق ساده بازی.
- سطح 5: استفاده از ابزارهای صداگذاری و موسیقی در Unreal Engine.
دسته دوم: متوسط (سطح 6 تا 10)
- سطح 6: مدلسازی پیچیدهتر، ایجاد انیمیشنهای ساده، استفاده از ریگ.
- سطح 7: برنامهنویسی C++ برای ایجاد منطق پیچیدهتر بازی.
- سطح 8: استفاده از سیستمهای فیزیک Unreal Engine، ایجاد انیمیشنهای فیزیکی.
- سطح 9: بهینهسازی عملکرد بازی، کاهش زمان بارگذاری.
- سطح 10: کار با سیستمهای پارتیکل و افکتهای ویژه.
دسته سوم: پیشرفته (سطح 11 تا 15)
- سطح 11: طراحی سطوح پیچیده، استفاده از ابزارهای لنداسکیپ.
- سطح 12: ایجاد سیستمهای هوش مصنوعی ساده برای دشمنان و NPCها.
- سطح 13: استفاده از ابزارهای ویرایش صدا و موسیقی حرفهای.
- سطح 14: کار با سیستمهای شبکه برای بازیهای چندنفره.
- سطح 15: استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در Unreal Engine.
دسته چهارم: متخصص (سطح 16 تا 20)
- سطح 16: طراحی معماری بازی، ایجاد سیستمهای پیچیده مانند سیستمهای اقتصادی، سیستمهای ماموریت.
- سطح 17: بهینهسازی بازی برای پلتفرمهای مختلف (PC، کنسول، موبایل).
- سطح 18: استفاده از ابزارهای توسعه ابری برای همکاری در تیمهای بزرگ.
- سطح 19: رهبری تیمهای بازیسازی، مدیریت پروژههای بزرگ.
- سطح 20: تحقیق و توسعه در زمینههای جدید بازیسازی (مانند متاورس، NFT).