بازی سازی با UnrealEngine

وضعیت ثبت نامی جدید : ثبت نام‌ها به اتمام رسیده است
تعداد ظرفیت ثبت نام : 0 نفر

Unreal Engine یکی از قدرتمندترین موتورهای بازی‌سازی است که در صنایع مختلف از بازی‌های AAA تا واقعیت مجازی و افزوده استفاده می‌شود. این برنامه آموزشی 20 سطحی شما را از مفاهیم اولیه تا پیچیده‌ترین تکنیک‌های بازی‌سازی هدایت می‌کند. هر سطح به بهبود مهارت‌های شما در ایجاد بازی‌های حرفه‌ای کمک کرده و شما را برای تبدیل شدن به یک متخصص در صنعت بازی‌سازی آماده می‌کند.

 

سطح 1: آشنایی با محیط Unreal Engine و ابزارهای پایه

  • آشنایی با رابط کاربری Unreal Engine
  • ایجاد پروژه‌های ساده در Unreal Engine
  • استفاده از ابزارهای اولیه مانند Blueprint
  • یادگیری مدیریت اشیا و کامپوننت‌ها
  • آشنایی با پنجره‌های مختلف موتور و نحوه کار با آن‌ها
  • ذخیره و مدیریت پروژه‌ها و فایل‌های مربوط به بازی
  • مدیریت پنجره‌های Viewport برای مشاهده صحنه
  • آشنایی با سیستم پیمایش در محیط بازی
  • استفاده از ابزارهای Import برای وارد کردن مدل‌های سه‌بعدی
  • استفاده از موتور فیزیک Unreal برای تعاملات ابتدایی

 

سطح 2: مدل‌سازی اولیه با ابزارهای داخلی یا خارجی

  • استفاده از ابزارهای داخلی Unreal Engine برای مدلسازی
  • آشنایی با اصول ورود مدل‌های سه‌بعدی از نرم‌افزارهای خارجی مانند 3ds Max یا Maya
  • تنظیم اشیا سه‌بعدی در صحنه و مدیریت آنها
  • استفاده از ابزارهای Transform برای جابجایی و تغییر اندازه اشیا
  • بهینه‌سازی مدل‌های سه‌بعدی برای وارد کردن به Unreal
  • مدیریت بافت‌ها و متریال‌های ساده برای مدل‌های سه‌بعدی
  • آشنایی با سیستم نورپردازی پایه برای نمایش بهتر اشیا
  • تنظیمات اولیه رندر و نمایش اشیا در محیط بازی
  • ترکیب مدل‌های مختلف برای ساخت صحنه‌های ابتدایی
  • مدیریت فایل‌های خارجی و ساختار پروژه‌های Unreal Engine

 

سطح 3: ایجاد مواد و نورپردازی ساده

  • ایجاد مواد ساده (Material) برای اشیا
  • استفاده از Material Editor برای تنظیم رنگ، براقیت و شفافیت
  • تنظیمات اولیه نورپردازی و استفاده از نورهای ساده
  • ایجاد سایه‌های ابتدایی برای اشیا
  • استفاده از افکت‌های بصری پایه مانند Bloom و Lens Flare
  • مدیریت نورپردازی داخلی و خارجی برای صحنه‌های بازی
  • تنظیم بازتاب‌ها و شکست‌های نور در صحنه
  • بهبود کیفیت نمایش اشیا با استفاده از مواد پیشرفته‌تر
  • مدیریت نورهای داینامیک و استاتیک
  • استفاده از موتور رندر Unreal برای بهبود جلوه‌های بصری

 

سطح 4: برنامه‌نویسی با Blueprint برای ایجاد منطق بازی

  • آشنایی با سیستم Blueprint برای برنامه‌نویسی بصری
  • ایجاد منطق ساده بازی با استفاده از Blueprint
  • مدیریت متغیرها و توابع در Blueprint
  • ایجاد رفتارهای ابتدایی برای شخصیت‌ها و اشیا
  • تنظیم قوانین ابتدایی بازی و نحوه تعامل کاربر
  • یادگیری استفاده از Event ها برای مدیریت واکنش‌های بازی
  • پیاده‌سازی رفتارهای ساده مانند باز کردن درب یا حرکت شخصیت
  • مدیریت رویدادهای ساده با استفاده از Blueprint
  • ایجاد تعاملات اولیه بین شخصیت‌ها و محیط
  • بهبود مهارت‌های حل مسئله از طریق برنامه‌نویسی بصری

 

سطح 5: استفاده از ابزارهای صداگذاری و موسیقی

  • استفاده از سیستم‌های صداگذاری Unreal Engine
  • ایجاد صداهای محیطی برای بازی
  • وارد کردن فایل‌های صوتی به پروژه
  • مدیریت افکت‌های صوتی برای تعاملات اشیا
  • تنظیم صداهای سه‌بعدی و شبیه‌سازی جهت صدا
  • ایجاد موسیقی پس‌زمینه برای بازی
  • مدیریت افکت‌های صوتی برای شخصیت‌ها و اشیا
  • تنظیمات ولوم و افکت‌های صوتی پیچیده
  • استفاده از ابزارهای مختلف برای تغییر و بهینه‌سازی صدا
  • پیاده‌سازی صداهای مرتبط با رویدادهای مختلف در بازی

سطح 6: مدل‌سازی پیچیده و انیمیشن‌های ساده

  • مدل‌سازی اجسام پیچیده با استفاده از ابزارهای داخلی یا خارجی
  • ایجاد انیمیشن‌های ساده برای شخصیت‌ها و اشیا
  • استفاده از ریگ‌های ساده برای ایجاد حرکت
  • مدیریت و استفاده از اسکلتی برای حرکت شخصیت‌ها
  • پیاده‌سازی انیمیشن‌های پایه مانند راه رفتن و پریدن
  • مدیریت زمان‌بندی انیمیشن‌ها در موتور Unreal
  • استفاده از نرم‌افزارهای خارجی مانند Blender یا Maya برای مدل‌سازی
  • وارد کردن انیمیشن‌های ساخته‌شده به Unreal Engine
  • تنظیم حرکات کاراکترها با استفاده از سیستم‌های انیمیشن Unreal
  • بهینه‌سازی انیمیشن‌ها برای بهبود عملکرد بازی

 

سطح 7: برنامه‌نویسی با C++ برای منطق پیشرفته بازی

  • آشنایی با زبان C++ برای برنامه‌نویسی در Unreal Engine
  • نوشتن اسکریپت‌های ساده C++ برای کنترل رفتارهای بازی
  • استفاده از C++ برای ایجاد منطق پیچیده‌تر بازی
  • ایجاد کلاس‌های جدید برای مدیریت اشیا و شخصیت‌ها
  • مدیریت ورودی‌ها و خروجی‌ها با استفاده از C++
  • ترکیب Blueprint و C++ برای افزایش قدرت پروژه
  • مدیریت حافظه و بهینه‌سازی کدهای C++
  • ایجاد توابع و کلاس‌های قابل استفاده مجدد
  • برنامه‌نویسی سیستم‌های کنترل شخصیت و دوربین
  • بهبود عملکرد بازی با استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی در C++

 

سطح 8: استفاده از سیستم‌های فیزیک و انیمیشن‌های فیزیکی

  • استفاده از سیستم فیزیک Unreal برای ایجاد تعاملات واقعی
  • پیاده‌سازی سیستم‌های Rigid Body برای اشیا
  • استفاده از PhysX برای شبیه‌سازی برخورد و جاذبه
  • مدیریت اشیا فیزیکی در بازی و تنظیمات مربوط به وزن و نیرو
  • ایجاد انیمیشن‌های فیزیکی برای حرکت اشیا
  • استفاده از فیزیک برای شبیه‌سازی واقع‌گرایانه برخوردها
  • تنظیم سیستم‌های ریزش، انفجار و تخریب اشیا
  • مدیریت نیروهای خارجی برای ایجاد انیمیشن‌های فیزیکی
  • بهینه‌سازی سیستم فیزیک برای بهبود عملکرد بازی
  • پیاده‌سازی تعاملات پیچیده بین اشیا فیزیکی

 

سطح 9: بهینه‌سازی عملکرد و کاهش زمان بارگذاری

  • تحلیل عملکرد بازی با استفاده از ابزارهای Profiling
  • بهینه‌سازی زمان بارگذاری صحنه‌ها
  • استفاده از تکنیک‌های Level Streaming برای بهبود عملکرد
  • کاهش تعداد پلی‌گان‌ها و بهینه‌سازی مدل‌های سه‌بعدی
  • فشرده‌سازی بافت‌ها و مدل‌ها برای بهبود سرعت بازی
  • بهینه‌سازی نورپردازی و سایه‌ها برای کاهش بار پردازشی
  • مدیریت و بهینه‌سازی منابع حافظه برای بهبود عملکرد
  • تنظیمات موتور Unreal برای کاهش زمان بارگذاری
  • پیاده‌سازی تکنیک‌های LOD (Level of Detail)
  • مدیریت منابع بازی برای اجرای بهتر در پلتفرم‌های مختلف

 

سطح 10: کار با سیستم‌های پارتیکل و افکت‌های ویژه

  • استفاده از سیستم‌های پارتیکل Unreal Engine برای ایجاد افکت‌های بصری
  • ایجاد افکت‌های ویژه مانند آتش، دود و جرقه
  • تنظیم پارامترهای پارتیکل برای ایجاد افکت‌های پیچیده‌تر
  • پیاده‌سازی سیستم‌های پارتیکل داینامیک برای تعاملات محیطی
  • مدیریت افکت‌های ویژه برای برخوردها و انفجارها
  • استفاده از سیستم Niagara برای ایجاد افکت‌های بصری پیشرفته
  • ترکیب افکت‌های پارتیکل با انیمیشن‌های بازی
  • بهینه‌سازی افکت‌های بصری برای بهبود عملکرد
  • مدیریت رندرینگ افکت‌ها در صحنه‌های پیچیده
  • پیاده‌سازی افکت‌های ویژه برای رویدادهای مهم بازی

سطح 11: طراحی سطوح پیچیده و ابزارهای لنداسکیپ

  • طراحی سطوح پیچیده با استفاده از ابزارهای لنداسکیپ
  • ایجاد محیط‌های طبیعی مانند کوه‌ها، دره‌ها و جنگل‌ها
  • استفاده از ابزارهای Terrain برای ساخت سطوح
  • پیاده‌سازی بافت‌های چندگانه برای زمین و محیط
  • مدیریت نورپردازی و سایه‌ها برای ایجاد محیط‌های واقع‌گرایانه
  • استفاده از سیستم‌های Vegetation برای افزودن گیاهان و درختان
  • ترکیب ابزارهای لنداسکیپ و پارتیکل برای ایجاد محیط‌های پویا
  • مدیریت سیستم‌های برخورد در محیط‌های بزرگ
  • طراحی سطوح داخلی و خارجی پیچیده برای محیط‌های بازی
  • بهینه‌سازی محیط‌های بزرگ برای بهبود عملکرد بازی

 

سطح 12: ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی ساده

  • طراحی سیستم‌های هوش مصنوعی برای NPCها و دشمنان
  • ایجاد رفتارهای ساده برای شخصیت‌های غیرقابل بازی
  • پیاده‌سازی سیستم‌های مسیریابی برای حرکت NPCها
  • مدیریت تعاملات بین شخصیت‌ها و محیط
  • استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی داخلی Unreal Engine
  • تنظیمات رفتارهای NPC برای تعامل با کاربر
  • پیاده‌سازی سیستم‌های جستجو و فرار برای دشمنان
  • مدیریت انیمیشن‌ها و حرکات NPCها
  • ایجاد سیستم‌های تصمیم‌گیری ساده برای NPCها
  • پیاده‌سازی هوش مصنوعی با استفاده از Blueprint و C++

 

سطح 13: استفاده از ابزارهای ویرایش صدا و موسیقی حرفه‌ای

  • استفاده از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش صدا در Unreal Engine
  • تنظیم و مدیریت افکت‌های صوتی برای تعاملات پیچیده
  • ایجاد موسیقی داینامیک برای بازی
  • تنظیم افکت‌های صوتی سه‌بعدی و محیطی برای واقع‌گرایی بیشتر
  • استفاده از ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش موسیقی و افکت‌های صوتی
  • مدیریت سیستم‌های صوتی پیشرفته برای صحنه‌های بازی
  • استفاده از سیستم‌های صوتی Interactive برای رویدادهای مختلف
  • بهینه‌سازی صداها و موسیقی برای بهبود عملکرد بازی
  • ترکیب صداها با انیمیشن‌ها و تعاملات بازی
  • پیاده‌سازی صداهای واقعی برای شبیه‌سازی محیط‌های طبیعی

 

سطح 14: کار با سیستم‌های شبکه برای بازی‌های چندنفره

  • استفاده از ابزارهای شبکه Unreal برای ایجاد بازی‌های چندنفره
  • تنظیم سرور و کلاینت برای بازی‌های آنلاین
  • مدیریت ارتباطات بین کاربران در محیط شبکه
  • پیاده‌سازی سیستم‌های شبکه برای تعاملات چندنفره
  • مدیریت همگام‌سازی داده‌ها بین کاربران
  • پیاده‌سازی رویدادهای همزمان در محیط شبکه
  • بهینه‌سازی عملکرد شبکه برای کاهش تاخیر
  • مدیریت سیستم‌های چت و تعاملات اجتماعی در بازی
  • استفاده از ابزارهای شبکه Unreal برای ایجاد تجربه چندنفره بی‌درنگ
  • پیاده‌سازی قوانین و مکانیک‌های بازی در محیط‌های چندنفره

 

سطح 15: استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده

  • استفاده از Unreal Engine برای ایجاد بازی‌های واقعیت مجازی
  • پیاده‌سازی مکانیک‌های بازی برای تجربه واقعیت مجازی
  • مدیریت تعاملات کاربر با محیط‌های مجازی
  • تنظیم و مدیریت دستگاه‌های واقعیت افزوده برای بازی
  • پیاده‌سازی انیمیشن‌ها و حرکت‌ها در محیط‌های واقعیت مجازی
  • مدیریت صدا و نورپردازی در محیط‌های واقعیت مجازی
  • استفاده از ابزارهای توسعه برای بهینه‌سازی عملکرد واقعیت مجازی
  • پیاده‌سازی تعاملات فیزیکی در محیط‌های واقعیت مجازی
  • مدیریت تعاملات کاربر با اشیا مجازی
  • بهبود تجربه کاربری در محیط‌های واقعیت افزوده

سطح 16: طراحی معماری بازی و سیستم‌های پیچیده

  • طراحی سیستم‌های پیچیده بازی مانند سیستم‌های اقتصادی
  • پیاده‌سازی سیستم‌های ماموریت و جایزه‌دهی در بازی
  • مدیریت تعاملات پیچیده بین اشیا و شخصیت‌ها
  • پیاده‌سازی سیستم‌های پیشرفته مدیریت منابع و اقتصاد در بازی
  • ایجاد معماری کلان برای ساختار بازی
  • تنظیم قوانین و مکانیک‌های بازی برای تعاملات پیچیده
  • طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های NPC پیشرفته
  • مدیریت سیستم‌های چندلایه برای ماموریت‌ها و مراحل بازی
  • توسعه سیستم‌های مدیریت ماموریت‌های داینامیک
  • پیاده‌سازی سیستم‌های جایزه‌دهی و پاداش در بازی

 

سطح 17: بهینه‌سازی بازی برای پلتفرم‌های مختلف

  • بهینه‌سازی بازی برای پلتفرم‌های مختلف (PC، کنسول، موبایل)
  • تنظیمات ویژه برای بهبود عملکرد در هر پلتفرم
  • مدیریت منابع بازی برای پلتفرم‌های موبایل و کنسول
  • بهینه‌سازی گرافیک و فیزیک بازی برای کنسول‌ها
  • کاهش حجم فایل‌های بازی برای اجرا بر روی موبایل
  • پیاده‌سازی روش‌های بهینه‌سازی حافظه برای بازی‌های سنگین
  • مدیریت زمان بارگذاری بازی در پلتفرم‌های مختلف
  • پیاده‌سازی تکنیک‌های خاص برای بهبود عملکرد روی هر دستگاه
  • استفاده از تکنیک‌های رندرینگ برای بهبود کیفیت در پلتفرم‌های مختلف
  • بهینه‌سازی کنترل‌ها و تعاملات کاربری برای هر پلتفرم

 

سطح 18: استفاده از ابزارهای توسعه ابری برای همکاری تیمی

  • استفاده از ابزارهای توسعه ابری برای همکاری در تیم‌های بزرگ
  • مدیریت پروژه‌های تیمی با استفاده از ابزارهای ابری
  • بهینه‌سازی فرآیندهای کاری برای همکاری از راه دور
  • پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت نسخه برای بازی‌های بزرگ
  • استفاده از ابزارهای DevOps برای مدیریت پروژه‌های Unreal
  • مدیریت به‌روزرسانی‌ها و نسخه‌های مختلف بازی در فضای ابری
  • پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل کیفیت برای پروژه‌های بزرگ
  • همکاری با تیم‌های بزرگ برای توسعه بازی‌های چندنفره
  • پیاده‌سازی روش‌های بهینه‌سازی برای همکاری سریع‌تر و بهتر
  • مدیریت پروژه‌های بزرگ با استفاده از ابزارهای ابری برای کاهش زمان توسعه

 

سطح 19: رهبری تیم‌های بازی‌سازی و مدیریت پروژه‌ها

  • رهبری تیم‌های بازی‌سازی و مدیریت پروژه‌های بزرگ
  • تنظیم اهداف و استراتژی‌های توسعه برای تیم‌های بازی‌سازی
  • مدیریت تیم‌های چندملیتی و چندفرهنگی
  • پیاده‌سازی فرآیندهای تصمیم‌گیری استراتژیک برای بازی
  • مدیریت بودجه و منابع انسانی در پروژه‌های بزرگ
  • هماهنگی تیم‌های مختلف برای توسعه و اجرای پروژه‌ها
  • ارائه بازخوردهای ساختاریافته به تیم‌های مختلف
  • پیاده‌سازی سیستم‌های ارزیابی عملکرد تیم‌ها
  • مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی از ایده‌پردازی تا عرضه
  • توسعه فرهنگ همکاری و خلاقیت در تیم‌های بازی‌سازی

 

سطح 20: تحقیق و توسعه در بازی‌سازی (متاورس، NFT)

  • تحقیق و توسعه در زمینه‌های جدید بازی‌سازی مانند متاورس
  • پیاده‌سازی سیستم‌های اقتصادی در محیط‌های متاورس
  • استفاده از تکنولوژی NFT برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال در بازی
  • توسعه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و استفاده از ارزهای دیجیتال
  • تحقیق در زمینه بازی‌های چندنفره غیرمتمرکز
  • پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید برای ایجاد تجربه‌های تعاملی
  • توسعه سیستم‌های مبتنی بر مالکیت دیجیتال برای کاربران
  • مدیریت محیط‌های بازی مبتنی بر واقعیت مجازی در متاورس
  • توسعه مدل‌های اقتصادی جدید برای بازی‌های آنلاین
  • بهینه‌سازی بازی‌های مبتنی بر NFT برای پلتفرم‌های مختلف
اطلاع رسانی ها
پیام ها