دسته اول: مبتدی (سطح 1 تا 5)
- سطح 1: آشنایی با محیط 3DS Max، ایجاد اشکال ساده، استفاده از ابزارهای اولیه مدلسازی (Box, Sphere, Cylinder).
- سطح 2: ایجاد مواد ساده، تنظیم نورپردازی پایه، رندر گرفتن با تنظیمات پیشفرض.
- سطح 3: استفاده از اصلاحگرها (Modifiers) برای ایجاد اشکال پیچیدهتر.
- سطح 4: ایجاد صحنههای ساده با چندین شیء و دوربین.
- سطح 5: آشنایی با مفهوم UV Mapping و متریالهای چندگانه.
دسته دوم: متوسط (سطح 6 تا 10)
- سطح 6: مدلسازی اجسام پیچیدهتر با استفاده از ابزارهای مدلسازی پیشرفته (Spline, Edit Poly).
- سطح 7: ایجاد متریالهای پیچیدهتر با استفاده از نقشههای بافت (Textures).
- سطح 8: تنظیم نورپردازی پیچیدهتر با استفاده از چندین نور و تنظیمات مختلف.
- سطح 9: رندر گرفتن با کیفیت بالاتر با استفاده از موتورهای رندر مختلف (V-Ray, Corona Renderer).
- سطح 10: ایجاد انیمیشنهای ساده برای اشیاء.
دسته سوم: پیشرفته (سطح 11 تا 15)
- سطح 11: مدلسازی کاراکترهای انسان و حیوان، ایجاد ریگهای ساده.
- سطح 12: ایجاد انیمیشنهای پیچیدهتر با استفاده از کلیدهای انیمیشن و سیستمهای فیزیکی.
- سطح 13: استفاده از ابزارهای شبیهسازی (Hair & Fur, Cloth) برای ایجاد افکتهای ویژه.
- سطح 14: ایجاد محیطهای پیچیده با استفاده از ابزارهای لنداسکیپ و Vegetation.
- سطح 15: کار با سیستمهای پارتیکل و افکتهای ویژه.
دسته چهارم: متخصص (سطح 16 تا 20)
- سطح 16: مدلسازی سختافزار و ماشینآلات صنعتی، ایجاد مدلهای دقیق فنی.
- سطح 17: ایجاد محیطهای واقعگرایانه با استفاده از تکنیکهای VrayNext یا Corona Renderer.
- سطح 18: کار با سیستمهای رندرینگ شبکهای برای پروژههای بزرگ.
- سطح 19: توسعه اسکریپتهای MaxScript برای خودکارسازی وظایف تکراری.
- سطح 20: طراحی و توسعه ابزارهای سفارشی برای 3DS Max.